Reeds gedaan
Het project loopt intussen al jaren en in die tijd is er al een hoop werk verzet.
Op deze pagina's wil ik graag vertellen wat ik al aangepakt heb en hoe ik dit gedaan heb.
Om het een beetje overzichtelijk te houden is dit gedeelte opgedeelt in de voornaamste onderdelen waar de auto uit bestaat. Op de pagina's van de voornaamste onderdelen vind je pagina's waar ik een en ander zal beschrijven.
Wil je graag weten hoe ik bepaalde dingen aangepakt heb zodat je ervan kunt leren of inspiratie op kunt doen, kijk dan in de navigatie balk onder deze onderdelen.
Naarmate het werk aan de auto zelf vordert zal ik proberen deze pagina's ook een beetje up-to-date te houden.
De carrosserie van deze auto heeft al het nodige werk gekost. De auto is uiteraard al behoorlijk op leeftijd en de E9 serie Corolla's waren al roestbommetjes van zichzelf. Dus er viel wel het nodige te herstellen.
Dat er ook nog eens schade naar boven kwam zorgde voor nog meer werk. Weten hoe ik het een en ander aangepakt heb aan de carrosserie? Neem even een kijkje op de carrosserie pagina's.
De originele 4A-GE motor uit de auto was al volledig gereviseerd en had al wat performance onderdelen gekregen. Dit proces is op deze pagina's te vinden.
Uiteindelijk zal de auto een 4A-GZE motor krijgen die ook nog volledig gerevisserd zal worden en ik heb ook nog leuke plannen voor die motor. Nieuwsgierig? Bekijk het allemaal op de motor pagina's.
De originele C52 versnellingsbak uit deze auto is ook compleet gereviseerd en heeft toen ook meteen een ATB LSD mogen ontvangen voor betere prestaties.
Maar samen met een andere motor ontvangt deze auto straks ook een sterkere E58 versnellingsbak. Ook deze zal gereviseerd worden. Ook dit proces is volledig gedocumenteerd op deze pagina's.
Om de handling van de auto te verbeteren moet er natuurlijk naar de ophanging gekeken worden. Andere veren, schokdempers, torsiestangen etc. Op deze pagina's is er het nodige over te vinden.
Meer vermogen in de auto is natuurlijk leuk en aardig, maar een beetje extra stopkracht is dan natuurlijk ook wel wenselijk. Ook de remmen zijn dus aangepakt en vervangenn door andere, gereviseerde exemplaren.
Het hoe, wat en waarom is op deze pagina's te vinden.
In het interieur was ook behoorlijk wat werk te doen. Niet alleen omdat het al wat oud en versleten was, maar ook omdat er nogal wat verbeteringen aan gedaan konden worden om het naar mijn zin te maken.
Zo bouw ik een digitaal Japans instrumentenpaneel in, wordt alles in het interieur opnieuw bekleed, enige extra luxe ingebouwd en diverse onderdelen vervangen door fraaiere exemplaren. Zelfs het dashboard wordt complaat verbouwd en aangepast naar mijn wensen. Hoe ik dat alles gedaan heb vind je op deze pagina's
Er zijn natuurlijk altijd onderdelen die niet onder een bepaalde noemer te vangen zijn. De brandstoftank bijvoorbeeld. Hoort die bij het brandstof systeem? Of bij de carrosserie? Hoe dan ook. Dergelijke onderdelen zijn uiteraard wel aangepakt en te vinden op deze pagina's.