De carrosserie
Er is al heel wat werk in de carrosserie gaan zitten. De auto is in 1988 gebouwd en heeft daarmee al een heel leven achter zich.
Toen ik de auto kocht heb ik natuurlijk wel naar de bekende plekken gekeken (de dorpels voor zover ik die achter de sideskirts kon zien, de wielkastranden, onder de auto, etc) en dat zag er toen allemaal best aardig uit.
Vervolgens kwam de demontage waarbij ik achter de sideskirts al wat plekjes vond, maar verder was de carrosserie in opvallend goede conditie. Het grote zwakke punt van dit type auto is hoe roestgevoelig ze zijn. Op diverse internationale forums kwamen er soms behoorlijke horror verhalen naar boven als het ging om roest bij deze auto's.
En toen ik eenmaal echt met de carrosserie aan de gang ging bleken er toch enkele dingen niet te kloppen. Er kwam een schade verleden naar boven dat toch omvangrijker bleek te zijn dan in eerste instantie gedacht en wat niet opgelost kon worden met enkel een paar nieuwe panelen.
Hoe ik dit alles aangepakt heb valt te lezen op deze pagina's. Via onderstaande links kun je naar de betreffende pagina's waar het hele verhaal te lezen is met alle foto's die tijdens het proces genomen zijn.
-
De demontage van de complete carrosserie.
-
Verlichting onder de kap kan soms best makkelijk zijn.
-
Mijn eerste pogingen om wat laswerk te verrichten aan de carrosserie.
-
De auto had van zichzelf nog geen mistlampen. Daar was natuurlijk wel iets aan te doen.
-
JDM Sprinter Trueno Zenki voorbumper
De auto heeft de voorbumper van een Japanse Sprinter Trueno Zenki gekregen.
-
De auto heeft een automatisch uitschuifbare telescoop antenne gekregen.
-
JDM Sprinter Trueno Kouki achterbumper
Na de voorbumper kon ook een Japanse Sprinter Trueno Kouki achterbumper niet ontbreken
-
Ik wilde graag een stel gasveren aan de motorkap hebben om deze open te houden.
-
Er moest wat schade weg gewerkt worden. De beste manier was met een complete transplantatie van het front vanaf het schutbord.
-
Om makkelijker aan de auto te kunnen werken is deze in een draaibrug gehangen.
-
Alle paneelnaden van de carrosserie zijn gelast om de torsiestijfheid wat te vergroten.
-
Er moest nog het nodige laswerk verricht worden.
-
Dingen die niet op de overige pagina's te vatten waren of gewoonweg niet paginavullend geweest zouden zijn. Mis je nog iets op de andere pagina's, dan is het wellicht hier te vinden.