Specificaties
Op deze pagina zal ik de specificaties geven van een standaard Toyota Corolla AE92 GT-S zoals die ooit in Japan uit de fabriek is gekomen.
Zo zijn eenvoudig en overzichtelijk alle gevens van de auto bij elkaar te vinden.
Omdat ik aan mijn auto aardig wat modificaties
zal doen, die de standaard waardes nogal wat zullen beinvloeden, zal ik
in een tweede kolom vermelden wat er uiteindelijk voor mijn auto van
toepassing zal zijn, of wat ik in ieder geval hoop te bereiken.
Algemeen:
Merk: | Toyota |
Type: | Corolla |
Uitvoering: | GT-S |
Bouwjaar: | 1988 |
Modelcode: | AE92 |
Motor: | 4-in-lijn, 1600cc 16V |
Motor code: | 4A-GE |
Aandrijving: | Voorwielaandrijving |
Versnellingsbak: | Handgeschakeld 5-versnellingsbak |
Versnellingsbak code: | C52 |
Gewicht: | 1041kg |
Lengte: | 4367mm |
Breedte: | 1666mm |
Hoogte: | 1280mm |
Wielbasis: | 2430mm |
Spoorbreedte voor: | 1145mm |
Spoorbreedte achter: | 1125mm |
Inhoud kofferbak: | Ongeveer 330 liter |
Inhoud brandstoftank: | Ongeveer 50 liter |
Aantal zitplaatsen: | 4 zitplaatsen |
Motor:
Motorcode: | 4A-GE | 4A-GZE |
Generatie: | 2e generatie | 2e generatie |
Brandstof: | benzine | benzine |
Vermogen: | 115pk @ 6600rpm | 165pk @ 6400rpm |
Koppel: | 138Nm @ 5000rpm | 210Nm @ 4400rpm |
Aantal cilinders: | 4 | 4 |
Boring x slag: | 81,0mm x 77,0mm | 81,0mm x 77,0mm |
Compressieverhouding: | 9,4:1 | 8,9:1 |
Cilinderinhoud: | 1600cc | 1600cc |
Aantal kleppen: | 16 | 16 |
klepbediening: | DOHC | DOHC |
Aandrijving nokkenassen: | Getande riem | Getande riem |
Duratie nokkenassen: | 240º in-en-uitlaat | 232º in-en-uitlaat |
Lifthoogte nokkenassen: | 7,56mm in-en-uitlaat | 7,10mm in-en-uitlaat |
Klephoek: | 45º | 45º |
Diameter inlaatklep: | 29,5mm | 29,5mm |
Diameter uitlaatklep: | 25,5mm | 25,5mm |
Flow verbrandingskamers: | Cross-flow | Cross-flow |
Materiaal cilinderkop: | Aluminium legering | Aluminium legering |
Materiaal cilinderblok: | Gietstaal | Gietstaal |
Type cilinderblok: | 7-ribs | 7-ribs met oilsquiters |
Diameter zuigerpennen: | 20mm | 20mm |
Diameter krukastappen: | 42mm | 42mm |
Diameter gasklep: | 55mm | 50mm |
Brandstofsysteem: | EFI (L-Jettronic) | EFI (D-Jettronic) |
Injector capaciteit: | 182cc/min (2 Ohm, top feed) | 365cc/min (2 Ohm, top feed) |
Druk benzinepomp: | 75 psi | 75 psi |
Druk benzinerail: | 35 tot 38 psi | 36,2 psi |
EFI sensor: | AFM (Air Flow Meter) | MAP (Manifold Absolute Pressure) |
Ontsteking: | Electronisch (ESA/TCCS) | DLI Coil Pack (waste spark) |
Type bougies: | BCPR5EP11 | BCPR6EP-N8 |
Drooggewicht motor: | ongeveer 135kg | ongeveer 160kg |
Supercharger type: | nvt | Roots |
Supercharger model: | nvt | Toyota SC12 |
Supercharger verplaatsing: | nvt | 1200cc per omwenteling |
Supercharger bijzonderheden: | nvt | Rotorlobben met teflon gecoat |
Transmissie:
Type versnelingsbak: | C52 | E58 |
Aantal versnellingen: | 5 vooruit, 1 achteruit | 5 vooruit, 1 achteruit |
Bediening: | Handgeschakeld | Handgeschakeld |
Overbrengingsverhoudingen | ||
1e: | 3,166 | 3,214 |
2e: | 1,904 | 2,045 |
3e: | 1,310 | 1,333 |
4e: | 0,969 | 0,972 |
5: | 0,815 | 0,820 |
Eindoverbrenging: | 4,312 | 3,944 |
Achteruit: | 3,25 | Niet bekend |
Differentieël: | Open | LSD optioneel |
Drooggewicht: | ongeveer 40kg | ongeveer 50kg |
Remmen:
Originele remmen: | AE101 remmen: | |
Type remmen voor: | Geventileerde schijfremmen | Geventileerde schijfremmen |
Diameter remschijven voor: | 238mm | 256mm |
Type remmen achter: | Solide schijfremmen | nvt |
Diameter remschijven achter: | 240mm | nvt |
Remklauwen voor: | Enkele zuiger | Enkele zuiger |
Remklauwen achter: | Enkele zuiger met geïntegreerde handrem. | nvt |
Ophanging:
Ophanging voor: | Onafhankelijk, McPherson struts |
Ophanging achter: | Onafhankelijk, multilink ophanging |
Vering voor: | Schroefveren |
Vering achter: | Schroefveren |
Stabilisatorstangen: | voor (20mm) en achter(16mm) |
Prestaties:
Met 4A-GE | Met 4A-GZE | |
Acceleratie 0-100km/h: | Ongeveer 8,5 sec.* | nvt |
Topsnelheid: | Ongeveer 195km/h* | nvt |
Specifiek vermogen: | Ongeveer 72 pk/liter | Ongeveer 103 pk/liter |
Pk/gewicht verhouding: | Ongeveer 9,1 kg/pk | Ongeveer 7 kg/pk** |
* Gebaseerd op
fabrieksopgave ** Gebaseerd op voorlopige schattingen |