Het Corolla AE92 GT-S Project

Een website over mijn lopende project

Nederlandse vlag Engelse vlag

Specificaties

Op deze pagina zal ik de specificaties geven van een standaard Toyota Corolla AE92 GT-S zoals die ooit in Japan uit de fabriek is gekomen.

Zo zijn eenvoudig en overzichtelijk alle gevens van de auto bij elkaar te vinden.

 

Omdat ik aan mijn auto aardig wat modificaties zal doen, die de standaard waardes nogal wat zullen beinvloeden, zal ik in een tweede kolom vermelden wat er uiteindelijk voor mijn auto van toepassing zal zijn, of wat ik in ieder geval hoop te bereiken.

 

 

   Algemeen:


Merk: Toyota
Type: Corolla
Uitvoering: GT-S
Bouwjaar: 1988
Modelcode: AE92
Motor: 4-in-lijn, 1600cc 16V
Motor code: 4A-GE
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Versnellingsbak: Handgeschakeld 5-versnellingsbak
Versnellingsbak code: C52
Gewicht: 1041kg

 

 

   Carrosserie:


Lengte: 4367mm
Breedte: 1666mm
Hoogte: 1280mm
Wielbasis: 2430mm
Spoorbreedte voor: 1145mm
Spoorbreedte achter: 1125mm
Inhoud kofferbak: Ongeveer 330 liter
Inhoud brandstoftank: Ongeveer 50 liter
Aantal zitplaatsen: 4 zitplaatsen

 

 

   Motor:

 

Motorcode: 4A-GE 4A-GZE
Generatie: 2e generatie 2e generatie
Brandstof: benzine benzine
Vermogen: 115pk @ 6600rpm 165pk @ 6400rpm
Koppel: 138Nm @ 5000rpm 210Nm @ 4400rpm
Aantal cilinders: 4 4
Boring x slag: 81,0mm x 77,0mm 81,0mm x 77,0mm
Compressieverhouding: 9,4:1 8,9:1
Cilinderinhoud: 1600cc 1600cc
Aantal kleppen: 16 16
klepbediening: DOHC DOHC
Aandrijving nokkenassen: Getande riem Getande riem
Duratie nokkenassen: 240º in-en-uitlaat 232º in-en-uitlaat
Lifthoogte nokkenassen: 7,56mm in-en-uitlaat 7,10mm in-en-uitlaat
Klephoek: 45º 45º
Diameter inlaatklep: 29,5mm 29,5mm
Diameter uitlaatklep: 25,5mm 25,5mm
Flow verbrandingskamers: Cross-flow Cross-flow
Materiaal cilinderkop: Aluminium legering Aluminium legering
Materiaal cilinderblok: Gietstaal Gietstaal
Type cilinderblok: 7-ribs 7-ribs met oilsquiters
Diameter zuigerpennen: 20mm 20mm
Diameter krukastappen: 42mm 42mm
Diameter gasklep: 55mm 50mm
Brandstofsysteem: EFI (L-Jettronic) EFI (D-Jettronic)
Injector capaciteit: 182cc/min (2 Ohm, top feed) 365cc/min (2 Ohm, top feed)
Druk benzinepomp: 75 psi 75 psi
Druk benzinerail: 35 tot 38 psi 36,2 psi
EFI sensor: AFM (Air Flow Meter) MAP (Manifold Absolute Pressure)
Ontsteking: Electronisch (ESA/TCCS) DLI Coil Pack (waste spark)
Type bougies: BCPR5EP11 BCPR6EP-N8
Drooggewicht motor: ongeveer 135kg ongeveer 160kg
Supercharger type: nvt Roots
Supercharger model: nvt Toyota SC12
Supercharger verplaatsing: nvt 1200cc per omwenteling
Supercharger bijzonderheden: nvt Rotorlobben met teflon gecoat

 

  

   Transmissie:

 

Type versnelingsbak: C52 E58
Aantal versnellingen: 5 vooruit, 1 achteruit 5 vooruit, 1 achteruit
Bediening: Handgeschakeld Handgeschakeld
Overbrengingsverhoudingen    
1e: 3,166 3,214
2e: 1,904 2,045
3e: 1,310 1,333
4e: 0,969 0,972
5: 0,815 0,820
Eindoverbrenging: 4,312 3,944
Achteruit: 3,25 Niet bekend
Differentieël: Open LSD optioneel
Drooggewicht: ongeveer 40kg ongeveer 50kg

 

 

   Remmen:

 

  Originele remmen: AE101 remmen:
Type remmen voor: Geventileerde schijfremmen Geventileerde schijfremmen
Diameter remschijven voor: 238mm 256mm
Type remmen achter: Solide schijfremmen nvt
Diameter remschijven achter: 240mm nvt
Remklauwen voor: Enkele zuiger Enkele zuiger
Remklauwen achter: Enkele zuiger met geïntegreerde handrem. nvt

 

 

   Ophanging:

 

Ophanging voor: Onafhankelijk, McPherson struts
Ophanging achter: Onafhankelijk, multilink ophanging
Vering voor: Schroefveren
Vering achter: Schroefveren
Stabilisatorstangen: voor (20mm) en achter(16mm)

 

 

   Prestaties:

 

  Met 4A-GE Met 4A-GZE
Acceleratie 0-100km/h: Ongeveer 8,5 sec.* nvt
Topsnelheid: Ongeveer 195km/h* nvt
Specifiek vermogen: Ongeveer 72 pk/liter Ongeveer 103 pk/liter
Pk/gewicht verhouding: Ongeveer 9,1 kg/pk Ongeveer 7 kg/pk**
*   Gebaseerd op fabrieksopgave
** Gebaseerd op voorlopige schattingen